Sunday, February 7, 2016

Ζουμερό κέικ σοκολάτας με μους καραμέλας σοκολάτας

Αυτό το ζουμερό κέικ έγινε ανάρπαστο και γι' αυτό θα μοιραστώ μαζί σας την συνταγή!


















Για ένα κέικ 18 cm θα χρειαστείτε

120 γρ. βούτυρο αγελάδος
120 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
125 γρ. αλεύρι
25 γρ. κακάο
1 κουτ. γλυκού baking powder
1/4 κουτ. γλυκού σόδα
240 γρ. ζάχαρη
2 αυγά
80 ml νερό
55 ml ξυνόγαλα
3 κουτ. γλυκού στιγμιαίο καφέ 
20 γρ. ηλιέλαιο

Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς.

1. Βράζουμε το νερό και διαλύουμε μέσα σε αυτό τον καφέ. 
2. Ζεσταίνουμε την σοκολάτα μαζί με το βούτυρο σε μπεν μαρί ή στον φούρνο μικροκυμάτων.
3. Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε όλα τα στερεά υλικά.
4. Χτυπάμε τα αυγά στο μίξερ για 2 λεπτά.
5. Προσθέτουμε το ηλιέλαιο, το ξυνόγαλα, το νερό με τον καφέ και το μίγμα της σοκολάτας σταδιακά στα αυγά ανακατεύοντας.
6. Προσθέτουμε σιγά σιγά και τα στερεά υλικά στο μίγμα.
7. Βάζουμε το μίγμα σε μία βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα 18 εκατοστών. Αν έχουμε τσέρκι αντί για φόρμα βάζουμε από κάτω μία βρεμμένη και στιμμένη λαδόκολα και από κάτω την τυλίγουμε με ένα αλουμινόχαρτο.
8. Ψήνουμε για 40 λεπτά. Τρυπάμε το κέικ με μία οδοντογλυφίδα και αν βγει καθαρό το κεικ είναι έτοιμο.
Το αφήνουμε να κρυώσει 10 λεπτά και ξεφορμάρουμε και το αφήνουμε να κρυώσει τελείως.

Για την μους θα χρειαστείτε

Για την καραμέλα:
150 γρ. ζάχαρη
1 πρέζα αλάτι
240 γρ. κρέμα γάλακτος χλιαρή
3 κουτ. σούπας βούτυρο αγελάδος

Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι βάζουμε την ζάχαρη σε μέτρια προς δυνατή φωτιά. Όταν αρχίσει να λιώνει ανακατεύουμε με μία ξύλινη κουτάλα μέχρι να λιώσει τελείως και να αποκτήσει ένα καραμελέ χρώμα. Ρίχνουμε την κρέμα γάλακτος στην καραμέλα προσέχωντας μην μας πιτσιλίσει και καούμε. Ανακατεύουμε να ομοιογενοποιηθεί το μίγμα. Αποσύρουμε από την φωτιά και προσθέτουμε το βούτυρο.



























Για την κρέμα σοκολάτας:
100 γρ. κρέμα γάλακτος
100 γρ. γάλα
20 γρ. ζάχαρη
3 κρόκους
200 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα σε κομματάκια

Σε ένα μπωλ ανακατέυουμε με τον αυγοδάρτη τους κρόκους με την ζάχαρη. Ζεσταίνουμε σε μέτρια φωτιά την κρέμα γάλακτος με το γάλα και παίρνουμε το 1/3 του μίγματος και το ρίχνουμε στα αυγά. Ανακατεύουμε και ρίχνουμε πίσω το μίγμα στο κατσαρολάκι και ανακατεύουμε συνεχώς. Μόλις πάει να κοχλάσει το μίγμα αποσύρουμε από την φωτιά και προσθέτουμε καραμένα και στην συνέχεια την τεμαχισμένη σοκολάτα και ανακατεύουμε καλά.
Προσθέτουμε και την καραμέλα
Βάζουμε το μίγμα στο μίξερ και το χτυπάμε μέχρι να κρυώσει και να σφίξει.



























Σιρόπι:
Μισή κούπα νερό
Μισή κούπα ζάχαρη
2 κουτ. σούπας baileys 

Βάζουμε όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι να πάρουν μία βράση και αποσύρουμε από την φωτιά.

Συναρμολόγηση.
Κόβουμε οριζόντια στα δύο το κεικ. Σιροπιάζουμε τα δύο κομμάτια. Γεμίζουμε με το 1/3 της κρέμας και καλύπτουμε την τούρτα με την υπόλοιπη ποσότητα. 







No comments:

Post a Comment